Dlaczego klienci lubią opakowania blistrowe?
Opakowania blistrowe produkuje się z wytrzymałej folii PET, która po zużyciu podlega recyklingowi. Cechą charakterystyczną tego materiału jest to, że łatwo się go formuje, tym samym można uzyskać opakowania o różnych kształtach i wielkościach. Ze względu na to z opakowań blistrowych korzystają przedsiębiorcy, którzy zajmują się sprzedażą i dystrybucją różnorodnych produktów. Tego rodzaju opakowania znajdują szerokie zastosowania w pakowaniu leków, kosmetyków, małych sprzętów AGD, zabawek czy akcesoriów biurowych. Jeśli wciąż zastanawiasz się, dlaczego warto skorzystać z opakowań blistrowych, zapoznaj się z poniższym artykułem i poznaj zalety tej formy pakowania artykułów.
Jakie są zalety opakowań blistrowych?
Na rynku znaleźć można różne formy opakowań blistrowych. Dostępne są blistry zgrzewane, zaginane i składane. W zależności od rodzaju pakowanego produktu można wybrać inną formę blistrów, które nie tylko skutecznie zabezpieczą produkt np. podczas transportu czy bezpośredniej ekspozycji w punkcie sprzedaży, ale również estetycznie go wyeksponują. Mianowicie opakowania blistrowe są przezroczyste, dzięki czemu klienci mogą swobodnie obejrzeć produkt przed zakupem. Co więcej, na odwrocie opakowania producenci zwykle umieszczają istotne informacje o artykule. Tym samym klienci mają nie tylko możliwość obejrzenia artykułu, ale również zapoznania się z treścią dotyczącą pochodzenia, składu, zastosowania i ewentualnych ostrzeżeń odnośnie wykorzystywania produktu.
Ponadto, klienci preferują opakowania blistrowe ze względu na to, że umożliwiają one sterylne pakowanie artykułów, co ma szczególne znaczenie np. w przypadku leków i kosmetyków, które nie powinno się dotykać przed zastosowaniem. Co więcej, opakowania blistrowe skutecznie chronią produkty nie tylko przed bakteriami, ale również innymi zanieczyszczeniami, które mogłyby wpłynąć na działanie lub wygląd sprzedawanych akcesoriów. Niezawodną ochronę gwarantują np. blistry zgrzewane, które łączą tworzywo na gorąco i uniemożliwiają otwarcie opakowania bez użycia nożyczek. Stosuje się je przy pakowaniu np. akcesoriów do makijażu, narzędzi do manicure, szczoteczek do zębów czy artykułów dla niemowląt.
Co wpływa na to, że klienci pozytywnie oceniają opakowania blistrowe?
Poza użytecznością i sterylnością opakowań blistrowych istotne jest też to, że zapakowany produkt jest stabilnie ułożony i nie przesuwa się podczas oglądania. Warto również wspomnieć o estetyce opakowań blistrowych. Przezroczyste opakowania nie tylko pozwalają ocenić wygląd artykułów, ale także estetycznie prezentują się na sklepowych półkach. Blistry mogą być powieszone lub ułożone w taki sposób, że każdy klient ma do nich swobodny dostęp, a produkty są doskonale widoczne. Uporządkowana ekspozycja niewątpliwie jest jedną z najbardziej cenionych przez klientów kwestii. Atutem opakowań blistrowych jest również to, że są lekkie i nie zajmują zbyt wiele miejsca. Ponadto wykonywane są z materiału, który podlega recyklingowi, co ma duże znaczenie dla osób, którym zależy na ochronie środowiska.