Reklamowy potencjał opakowań blistrowych
Opakowania blistrowe cieszą się dużą popularnością w wielu branżach. Najczęściej znajdują zastosowanie w przemyśle farmaceutycznym i kosmetycznym. Poza tym wykorzystuje się je także do pakowania zabawek, artykułów biurowych oraz akcesoriów kuchennych. Ich największym atutem jest możliwość szczelnego zapakowania produktów o różnych kształtach. Blistry skutecznie chronią artykuły przed zanieczyszczeniami oraz uszkodzeniami mechanicznymi. Oprócz tego pełnią też istotne funkcje reklamowe. Jakie jest znaczenie opakowań blistrowych w kontekście reklamy? O ich potencjale piszemy poniżej.
Funkcje reklamowe opakowań blistrowych
Skuteczna reklama to taka, która zwraca uwagę potencjalnego klienta oraz dostarcza mu niezbędnych informacji na temat określonego produktu. Duże znaczenie ma zatem właściwa ekspozycja artykułu. W tym miejscu kluczową rolę odgrywa jego opakowanie. Opakowanie oprócz tego, że powinno przyciągać wzrok, musi też, jak najlepiej eksponować produkt. Klienci nie lubią kupować kota w worku, dlatego ważne jest to, by przed zakupem mogli zobaczyć, jak wygląda dany przedmiot. Łatwiej zapoznać im się z produktem, który jest zapakowany w przezroczyste opakowanie blistrowe niż np. w karton. Z tego względu blistry uznaje się za opakowania, które nie ograniczają możliwości pełnego obejrzenia produktów.
Dzięki nim klienci mogą zobaczyć artykuł praktycznie z każdej strony, mając pewność, że producent nie ukrywa przed nimi wad jakościowych. Ponadto produkty w opakowaniach blistrowych tworzą spójne i atrakcyjne kompozycje na sklepowych wystawach. Tak wyeksponowane są doskonale widoczne, co sprawia, że przyciągają wzrok potencjalnych klientów. Oprócz tego dużą zaletą opakowań blistrowych jest też możliwość umieszczania na nich różnych informacji. Przykładowo w przypadku blistrów zgrzewanych pozwala na to połączenie tworzywa sztucznego z kartonem. Tylna część takiej wytłoczki zwykle mieści szczegółowy opis produktu, co w połączeniu z efektowną ekspozycją pozwala klientom nie tylko obejrzeć artykuł, ale także zapoznać się z informacjami od producenta.