Jaka jest przewaga opakowań blistrowych nad opakowaniami tradycyjnymi?
Opakowania chronią produkty przed czynnikami zewnętrznymi oraz uszkodzeniami. Oprócz tego pełnią też funkcję reklamową. Świadczą o estetyce ekspozycji oraz kuszą klientów przyciągającymi wzrok kolorami, grafikami oraz hasłami reklamowymi. Niesłabnącą popularnością cieszą się tradycyjne opakowania tekturowe. Obecnie jednak wielu producentów coraz częściej w ich miejsce wybiera opakowania blistrowe. O tym, jakie zalety mają blistry oraz w czym są lepsze od tradycyjnych opakowań, piszemy poniżej.
Z jakich powodów warto wybierać blistry?
Blistry wykorzystuje się do pakowania drobnych produktów sprzedawanych zwykle w większych ilościach. Najczęściej utożsamia się je z opakowaniami do tabletek. Oprócz leków znajdują też zastosowanie w pakowaniu m.in. artykułów biurowych, kosmetyków, artykułów higienicznych, gwoździ oraz małego sprzętu elektronicznego. Za ich największą zaletę uznaje się możliwość szczelnego i hermetycznego pakowania produktów. Takie opakowania eliminują ryzyko przypadkowego kontaktu, dzięki czemu wyroby są zapakowane higienicznie.
W przeciwieństwie np. do kartonowych pudełek trudno otworzyć je bez użycia nożyczek. Produkty pakowane w blistry docierają zatem do klientów w nienaruszonym stanie, a producenci nie są narażeni na straty. Opakowania blistrowe skutecznie ograniczają też wpływ czynników zewnętrznych na produkty. Trwałość materiału sprawia, że ryzyko uszkodzenia opakowań w czasie transportu i magazynowania jest niewielkie. Przede wszystkim jest zdecydowanie mniejsze niż w przypadku opakowań tekturowych, które łatwo się odkształcają i nie wykazują odporności np. na wilgoć.
Przewaga blistrów nad tradycyjnymi opakowaniami dotyczy również estetyki ekspozycji. Wykorzystywana do produkcji blistrów folia PET jest przezroczysta, dzięki czemu klient może dokładnie obejrzeć produkt przed zakupem bez konieczności otwierania opakowania. Nie musi się tym samym zastanawiać, czy produkt w opakowaniu rzeczywiście odzwierciedla artykuł z obrazka na kartonie. Blister daje pełny obraz produktu, dzięki czemu zwiększa zaufanie klienta do marki. Producent niczego nie ukrywa, a klient nie kupuje „kota w worku”.