Dlaczego sprzedawcy lubią opakowania blistrowe?
Opakowania blistrowe znajdują zastosowanie przy pakowaniu różnych produktów. Najczęściej kojarzy się je z lekami, niemniej powszechnie wykorzystuje się je również do przechowywania np. kosmetyków, zabawek, artykułów biurowych, drobnych sprzętów elektronicznych czy narzędzi. Na rynku znaleźć można blistry, które różnią się między sobą pod względem formy oraz rodzaju zamknięcia. Każde z nich łączą jednak te same zalety. Z czego wynika ich popularność? Poniżej wyjaśniamy, jakie cechy opakowań typu blister przemawiają za ich popularnością wśród sprzedawców.
Z jakich powodów sprzedawcy chętnie wybierają blistry?
Zainteresowanie sprzedawców blistrami wynika przede wszystkim z nieograniczonych możliwości ekspozycji pakowanych w nie produktów. Opakowania blistrowe składają się z dwóch warstw. Ich podstawą może być karton lub tworzywo sztuczne, które łączy się z przezroczystą folią PET. Zapakowany w taki sposób produkt pozostaje hermetycznie zamknięty, ale jednocześnie jest dobrze widoczny. Przyciąga wzrok i zdecydowanie wyróżnia się na tle artykułów pakowanych w kartony. Poza tym daje klientom możliwość zapoznania się z towarem jeszcze przed zakupem. Zainteresowani mogą nie tylko obejrzeć produkt ze wszystkich stron, ale i też zapoznać się z niezbędnymi informacjami o nim na odwrocie opakowania.
Sprzedawcy cenią też trwałość blistrów. Opakowania są szczelne, a w przypadku np. blistrów zgrzewanych nie ma możliwości ich otwarcia przed zakupem. Dzięki temu towar jest zapakowany higienicznie i nikt nie dotyka go przed użyciem. Ma to szczególne znaczenie w przypadku pakowania leków i artykułów higienicznych, takich jak nożyki do paznokci, pilniki czy pędzle do makijażu. Blistry chronią też towary przed uszkodzeniami mechanicznymi oraz czynnikami zewnętrznymi. Dostatecznie zabezpieczają je przed wilgocią oraz promieniowaniem UV. Są też lekkie, a to ułatwia ich transport i magazynowanie. Ponadto mogą zapewniać oszczędności. Przykładem są blistry zaginane, które można samodzielnie łączyć za pomocą zszywacza, minimalizując tym samym koszty pakowania towarów.